فلزات و آلیاژها

فلزات و آلیاژها

شرکت آداک فلز در زمینه تامین فلزات و آلیاژهای معمول و خاص فعالیت دارد.

فلزات پایه قابل تامین عبارتست از:

علاوه بر فلزات فوق که با توجه به حجم بالای مصرف در صنعت به فلزات پایه معروف می باشند ، فلزات دیگری نیز برای کاربردهای خاص صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. این فلزات نیز توسط شرکت آداک فلز در بهترین کیفیت ممکن و مطابق سفارش مشتری قابل تامین و ارایه می باشد.

  • سیلیکون متال: با توجه به تاثیر سیلیسیم در افزایش استحکام آلومینیوم، از سیلیکون متال جهت افزودن سیلیسیم به آلومینیوم استفاده می شود. گریدهای معمول سیلیکون متال اصطلاحا 441، 553، 3303 و 2202 می باشند. معمول ترین نوع موجود در بازار گرید 441 می باشد. این اعداد به ترتیب نشانگر دهم درصد عناصر آهن، آلومینیوم و کلسیم موجود به همراه سیلیسیم در سیلیکون متال می باشند.
  • شمش منیزیم: مهمترین موارد مصرف شمش منیزیم عبارتند از استفاده به عنوان عنصر آلیاژی در آلیاژهای آلومینیوم(مانند آلیاژهای سری 6000)، تولید قطعات منیزیمی و آلیاژهای پایه منیزیم، استفاده در صنعت فولاد سازی به جهت حذف گوگرد و موارد دیگر کاربرد بسیار زیادی دارد.
  • منگنز : در صنعت فولادسازی به عنوان عنصر آلیاژی، اکسیژن زدایی و … کاربرد دارد. همچنین از این عنصر در تولید آلیاژهای آلومینیوم نیز استفاده می شود
  • مولیبدن: در تولید فولادهای آلیاژی مقاوم در برابر خوردگی و … استفاده می شود. همچنین از این فلز در ساخت قطعات مقاوم در برابر حرارت شدید مانند موتورهای صنعتی استفاده می شود.
  • کروم: به عنوان یکی از مهمترین عناصر آلیاژی در ساخت آلیاژهای فولادی با استحکام بالا و مقاوم در برابر خوردگی بالا استفاده می شود. همچنین با توجه به سختی و مقوامت در برابر خوردگی نسبی کروم غیر آلیاژی، از این فلز در پوشش دهی سطحی استفاده می شود.
  • کبالت: این فلز در ساخت آلیاژهای مغناطیسی، مقاوم به سایش و استحکام بالا استفاده می شود.