آمیژان آلومینیوم بور

آمیژان آلومینیوم بور

(Aluminum – Boron): این نوع آمیژان که اختصارا به صورت AlB نشان داده می شود با درصد های مختلفی از بور از حدود 3 الی 8 درصد ارایه می گردد(برای مثال AlB8 که نشانگر آمیژان آلومینیوم – بور با 8 درصد بر می باشد). یکی از آمیژان های پر مصرف بوده که در صنایع تولید مفتول آلومینیومی مورد استفاده در صنعت سیم و کابل به منظور افزایش هدایت الکتریکی استفاده می شود.

نحوه تاثیر بور در ساختار آلومینیوم به منظور بهبود هدایت الکتریکی در مقاله مفصلی توضیح داده شده است . جهت دسترسی به این مقاله اینجا را کلیک کنید

معمولا درصد اسمی بور در آمیژان آلومینیوم بور به صورت عدد صحیح در انتهای علامت مشخصه این نوع آمیژان، یعنی AlB نوشته می شود، به عبارتی اگر این نوع آمیژان حاوی 8 درصد از عنصر بور باشد به صورت AlB8  مشخص می گردد

آمیژان آلومینیوم بور 8 درصد AlB8

 

استفاده بهینه از بور جهت حذف ناخالصی های فلزات انتقالی از مذاب آلومینیوم جهت تولید آلومینیوم گرید الکتریکی(EC) مهمترین عملکرد این آمیژان در این نوع محصولات می باشد. مشخص شده است که هدایت الکتریکی فلز خالص با حضور ناخالصی ها و نقص های ساختاری کاهش می یابد. یکی از مهمترین موارد جهت به حداقل رساندن تلفات ناشی از مقاومت در کاربردهای خطوط انتقال قدرت ، حذف چنین نقص های ساختاری می باشد.مهمترین عملکرد این آمیژان رسوب دادن عناصر ناخالصی ، به خصوص تیتانیوم، وانادیم ، کروم و زیرکونیوم موجود در مذاب آلومینیوم است.

لازم به ذکر است این محصول با کیفیت های مختلف تولید شده و در بازار مجود می باشد. شرکت آداک فلز همواره در تلاش است بهترین محصولات را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار دهد.

همکاران ما در شرکت آداک فلز سهند آماده ارایه اطلاعات لازم در زمینه فروش آمیژان آلومینیوم مورد استفاده در صنایع مختلف می باشند .


اشتراک گذاری :

برچسب‌ها:, , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *